Könyvismertető
KREATÍV INTERVENCIÓK A KIHÍVÁST JELENTŐ GYERMEK- ÉS KAMASZVISELKEDÉSEK KEZELÉSÉRE
186 gyakorlat, módszer, technika, feladatlap és kommunikációs tipp
► Pedagógusoknak, szülőknek, terapeutáknak, fejlesztő szakembereknek
► Könnyen alkalmazható megoldások viselkedési és tanulási zavarok kezelésére
DÜH • TISZTELETLENSÉG • SZORONGÁS • SZERVEZETTSÉG • ÖNÁLLÓSÁG • EGYÜTTMŰKÖDÉS • KÖZÖSSÉGI MÉDIA • DEPRESSZIÓ • FELELŐSSÉGVÁLLALÁS • ELKÖTELEZŐDÉS • HATALMI HARCOK
A viselkedési változásokon való munka nemcsak eredményes, hanem még élvezetes is lehet a gyermekek és tinédzserek számára, ha a megfelelő eszközök és módszerek rendelkezésére állnak. Susan Epstein, tapasztalt terapeuta és népszerű gyermeknevelési coach, egyedi stílusával sok újítást és vidámságot nyújt a viselkedés javítását célzó, jól bevált, könnyen alkalmazható ötleteiben.
- Véget vetni a dühös és indulatos viselkedésnek
- Leállítani a tiszteletlen viselkedést
- Trauma és depresszió kezelésénél kialakítani a bizalmat és a biztonságérzetet
- Elsajátítani a szorongás és a stressz csökkentésének technikáit
- Egyszerű lépéseket tenni a szervezettség irányába
- Megtanulni a felelősségteljes gondolkodást és kiérdemelni az önállóságot
- Eszközök az elköteleződés, az együttműködés és a tanulás lehetősége felé
- Speciális rész: megfelelő szülői stratégiákat kialakítani a modern technológiák használatára
FEJEZETEK → minden résznél gyakorlatok, feladatlapok, kommunikációs tippek, ösztönző írások, módszerek:
- Düh és indulatos viselkedés (az indulatos viselkedés, a frusztráció és a düh kezelése, a dühkitörések megelőzése)
- Tiszteletlen magatartás (hogyan beszéljünk a gyermekkel higgadtan, konstruktív és együttműködő módon, és hogyan őrizzük meg tekintélyünket)
- Trauma és depresszió (nehéz helyzetekben szavakat találni, bizalmat és biztonságérzetet erősítő nem verbális módszerek)
- Autizmus spektrum zavar (ASD) és kapcsolódó problémák (tanulási- és figyelemzavar, ill. autizmus spektrum zavar hasonlóságai, különbségei; fejlesztési tippek a pozitív változás felé)
- Stressz és szorongás (stressz kiváltó okai tiniknél, stressz- és szorongás kezelése otthon és az iskolában)
- Szervezettség és önállóság (a gyermek túlterheltségének és a körülötte lévő felfordulásnak a csökkentése, így az eredményesség és önállóság érzésének megteremtése)
- A szülőt próbára tevő, kockázatos viselkedés (szerződések és feladatlapok, melyek segítenek áthidalni a felnőttek és tinédzserek közti kommunikációs szakadékot)
- Felelősség és önállóság (több felelősség, önállóság és szabadság a kamasz gyermeknek; célok megfogalmazása)
- Társas és érzelmi készségek (társas készségfejlesztő gyakorlatok, melyek segítenek a csapatjáték, az önszabályozás és az érzelmi intelligencia fejlesztésében)
- Kötelezettségvállalás, együttműködés és tanulás (szerepvállalás és együttműködés elősegítése, kötelezettségvállalásra ösztönzés, magabiztosság serkentése)
- Kapcsolódás, kommunikáció és pozitivitás (szülő-gyermek kötelék erősítése, család küldetésének nyilatkozata és megfogalmazása, közös családi rituálék teremtése, családi meetingek)
- Technológia (média és digitális eszközök megfelelő használata, átfogó szabályrendszer kialakítása, szerződések: okostelefon- és internethasználat)
- Szülőként időt fordítani önmagára (szülői energiatartály feltöltése; módszerek, technikák a testi, érzelmi, szellemi és spirituális szükségletek kielégítésére)
SZERZŐ
Susan Epstein – mentálhigiénés terapeuta, LCSW, gyermeknevelési coach. Több mint 35 éve dolgozik családterapeutaként, gyermeknevelési coachként és oktatóként. Munkája során legfőbb célja, hogy olyan újító megoldásokat nyújtson, amelyekkel a kihívást jelentő gyermekek és tinédzserek viselkedését pozitív irányba lehet alakítani.
Belelapozás