A weboldalon sütiket (cookie) használunk, hogy javítsuk a felhasználói élményt és jobb szolgáltatást nyújtsunk. 
További információ 

Ár:
12.900 Ft
Menny.:

80 brainstorming gyakorlat

Ár:
12.900 Ft
Menny.:
Elérhetőség: ÁTMENETILEG NEM KAPHATÓ
Gyártó: Z-Press Kiadó
Várható szállítás: 2024. december 03.
Szerezhető hűségpontok: 0

Gyakorlatok kreatív folyamatokhoz

✓ 80 inspiráló gyakorlat, melyek különböző módon stimulálják az agyat, és jól használhatók csoportos kreatív alkalmakon, de esetenként egyéni ötletelésre is alkalmazhatóak.
✓ A könyv azoknak szól, akik olyan összejöveteleket irányítanak, amelyeken a résztvevők kreatív készségeiket használják valódi innováció vagy javulás elérése érdekében. Például: vezetők, trénerek, tanácsadók, coachok, oktatók, szakmai facilitátorok, fejlesztő szakemberek stb.
Praktikus áttekintő táblázat segíti a legmegfelelőbb gyakorlat gyors kiválasztását.

Könyvismertető

80 brainstorming gyakorlat

A kreatív folyamatok eszköztára

 

Néha vannak olyan helyzetek, találkozók vagy döntések, ahol a logikus gondolkodás már nem vezet eredményre. Ilyenkor jobb, ha egy időre magunk mögött hagyjuk a racionális megfontolásokat, és határokat feszegetünk azzal, hogy amennyire csak lehet, a megszokottól eltérő módon gondolkodunk. Bátran hagyjuk szárnyalni a fantáziánkat, hogy inspiráló, új ötletek születhessenek. Más esetekben viszont pont a logikus gondolkodási képességünkre van szükségünk ahhoz, hogy egy kérdést minden oldalról megvizsgálhassunk, vagy egy ötletet értékelhessünk.

A 80 brainstorming gyakorlat inspiráló eszközök tárháza a kreatív folyamat különböző fázisaihoz, amelyek arra ösztönöznek, hogy gondolati határainkat kiszélesítsük. A feltételek megteremtésétől egészen az akadályok leküzdéséig. Az eredeti ötletek kigondolásától egészen azok első kivitelezéséig. A gyakorlatok kidolgozása elsősorban a csoportos kreatív folyamatokat célozza meg, de azok esetenként egyéni ötletelésre is alkalmazhatóak. Így többféleképpen is foglalkozhatunk új ötletek generálásával, ami végső soron innovációhoz és fejlesztésekhez vezet.A kreativitás valami olyasminek a megalkotását jelenti, ami valóban új, és kellő értéket képvisel ahhoz, hogy alkalmazzák is. Egyfelől magában foglalja az új ötletek megszületését, de másfelől azt is, hogy a legjobb ötleteket választjuk ki, majd ültetjük át a gyakorlatba, és együttműködünk másokkal, hogy tényleg létrehozzunk valamit.

A 80 brainstorming gyakorlat azoknak szól, akik olyan összejöveteleket irányítanak, amelyeken a résztvevők kreatív készségeiket használják valódi innováció vagy javulás elérése érdekében. Ez teszi ezt a szakkönyvet kiemelten hasznossá mindenki számára, aki ilyen jellegű találkozókat tart, legyen az vezető, tréner, coach, tanácsadó vagy szakmai facilitátor. Ha valakinek már van tapasztalata csoportok vezetésében, akkor ennek biztosan hasznát veszi, de a szerzők igyekeztek úgy leírni a munkamódszereket, hogy a kevésbé gyakorlott folyamatvezetők is konkrét képet alkothassanak róluk. 

A gyakorlati kézikönyv nyolc fejezetből áll:

  1. Feltételek megteremtése: a fejezet arról szól, hogyan lehet folyamatvezetőként a megfelelő feltételeket megteremteni a kreatív munkamenet optimális lebonyolításához.
  2. A mélyebb (ön)megértés elérése: fontos, hogy jobban megértsük az adott helyzetet, mielőtt egy problémát kezelnénk vagy önmagunkat fejlesztenénk, így ez a rész olyan módszereket mutat be, amelyek segítik ezt a megértést.
  3. Célkitűzés: ez a fejezet gyakorlatokat kínál a személyes víziók meghatározására vagy egy vállalat jövőképének kialakítására.
  4. Akadályok leküzdése: megteremtettük a megfelelő feltételeket, támogatást élvezünk, a csoport tudja, hova akar eljutni, de valahogy mégis elakadtunk... nem születnek ötletek, nincs flow... ilyenkor érdemes ránézni, milyen akadályok gördültek elénk... ez a fejezet ehhez kínál gyakorlatokat.
  5. Kreatív készségek fejlesztése: a fejezet olyan gyakorlatokat tartalmaz, amelyekkel a résztvevők fejleszteni tudják kreatív készségeiket, továbbá ezeket a gyakorlatokat az agy rugalmasságának és frissességének növelésére is lehet használni.
  6. Eredeti ötletek generálása: a fejezet gyakorlataival jó esély nyílik a briliáns ötletek előhívására; a gyakorlatok különféle, eredeti ötletekhez vezető katalizátorokat használnak: mások friss nézőpontját, a véletlen erejét, vagy kívülről érkező információkat.
  7. Kreatív ötletek kiválasztása és továbbfejlesztése: az ebben a fejezetben szereplő gyakorlatok segítenek a résztvevőknek kiválasztani a legnagyobb potenciállal rendelkező ötleteket, és meggyőzni másokat arról, hogy ötletük valóban jó.
  8. Kreatív példaképek és csapatok: ez a fejezet a példaképek és a csúcscsapatok inspiráló erejéről szól.

A könyv végén egy praktikus áttekintő táblázat található. Ez a táblázat segít kinek-kinek a saját munkamenetének megfelelő gyakorlatokat megtalálnia.

 

SZERZŐK 

Josine Gouwens: diplomás közgazdászként saját cégét, a Buro Talente-t vezeti. Olyan szervezeteknél végez tanácsadást, amelyek jól szeretnék kamatoztatni alkalmazottaik tehetségét. Ennek érdekében tervez és kísér különböző fejlesztési folyamatokat.

Rozemarijn Dols: szervezetpszichológusként saját cégét, a Dols Consultot irányítja, emellett vezetői trénerként dolgozik a De Nieuwe Verdiepingnél és a Double Healixnél. Foglalkozik (csapat)coachinggal, és vizuális megközelítésű tréningeket tart vezetőknek és szakembereknek.

Belelapozás