Könyvismertető
Érzelmi intelligencia gyakorlatgyűjtemény
50 hatásos gyakorlat az EQ fejlesztésére
Trénereknek, coachoknak, fejlesztő szakembereknek
Az érzelmi intelligencia „az a képesség, hogy kezelni tudjuk önmagunk érzelmeit és a másokkal való kapcsolatunkat annak érdekében, hogy a szándékaink szerint élhessünk és céljainkat elérhessük.” (Adele B. Lynn).
A nagy érzelmi intelligenciával rendelkező emberek nemcsak a kellemesebb és együttműködőbb munkahelyi környezethez járulnak hozzá. Az EQ közvetlenül kihat az üzleti eredményességre is. Ha tudjuk, hogyan kezeljük az érzelmeinket, hogyan érezzünk együtt a különböző nézőpontokkal, hogyan alakítsunk ki tartalmas kapcsolatokat, miként vezessünk és inspiráljunk másokat, akkor azokhoz a készségekhez jutunk el, amelyek megnövelik az eredménykimutatás legalsó sorának értékét. A kimutatható összefüggés olyan szoros, hogy az EQ-t még a korábbi szkeptikusok is a teljesítménymutatók hatásos javítási módjának tekintik.
Most a trénerek a szervezeten belül mindenkinek fellendíthetik az érzelmi intelligenciáját. Kezdve azzal a vezetővel, aki legszívesebben ki sem megy az irodájából, … egészen a „mindentudóig”, aki ezzel bosszantja a kollégáit, … folytatva az ügyfélszolgálatos munkatárssal, aki nem tud konfliktust kezelni.
Az Érzelmi intelligencia gyakorlatgyűjtemény a problémás viselkedést veszi célba és a közönséges emberi gyengéket javítja ki.
50 új szemléletű gyakorlat teszi lehetővé az önismereten, empátián, társas készségeken, személyes befolyáson és a céltudatosságon való közös munkát. A könyv az EQ öt kulcsterületéről 26 kompetenciát vesz célba – melyek mindegyike a vezetői képesség, a projektmenedzsment, az ügyfélszolgálat, a csapatmunka, az értékesítés, és több más terület javítására irányul.
A coach és tréner szakemberek számára ez az egybeszerkesztett EQ-növelő gyűjtemény egyszerre biztosítja a gyakorlatok gyors megvalósításához szükséges ismeretet, valamint az eszközöket, beleértve:
► az EQ – pozitív és hiányának negatív – hatását bemutató kutatási eredményeket,
► a napjainkban elérhető legjobb tréning és felnőttképzési gyakorlatokat,
► útmutatást az 50 gyakorlat előkészítéséhez és elvégzéséhez,
► gondolatébresztő és a tanulságokra rávilágító megbeszélő kérdéseket,
► a résztvevők számára szükséges munkalapokat, a kihangsúlyozandó kulcskérdéseket, és további információt.
A vállalatoknál sok értelmes ember szenvedi meg az EQ hiányát. A káros kihatások a kapcsolatokban, az elkötelezettségben, a lojalitásban és a munkahelyi légkörben jelentkeznek. Az Érzelmi intelligencia gyakorlatgyűjtemény hatására a munkatársak felfedezik az önismeretet és felismerik, hogy szükségük van az összetartó együttműködésre, amelynek révén sikerre vihetik a szervezetet.
SZERZŐK
Adele B. Lynn
Vezető tanácsadó és coach, érzelmi intelligencia specialista, ebben a témában 7 könyve jelent meg, amit már 15 nyelvre lefordítottak. Többek között a Quick Emotional Intelligence Activities for Busy Managers (Gyors érzelmi intelligencia gyakorlatok elfoglalt vezetőknek), valamint a The EQ Difference (AZ EQ Különbség) című könyv szerzője. Belle Vernonban, Pennsylvaniában él.
Janele R. Lynn
A Lynn Leadership Group LLC. tulajdonosa. Vezetőfejlesztéssel és EQ növeléssel foglalkozik az egész világra kiterjedő ügyfélkörében. Annandaleben, Virginiában él.
Belelapozás
Vélemények






Az érzelmi intelligencia tehát fejleszthető. Ez izgalmas kihívást jelent minden fejlesztő szakember számára, a könyv pedig kitűnő eszköztárat ad ilyen tréninghez, coachinghoz.