A weboldalon sütiket (cookie) használunk, hogy javítsuk a felhasználói élményt és jobb szolgáltatást nyújtsunk. 
További információ 

Ár:
3.900 Ft
Menny.:

Csak semmi pánik! Csoportdinamika az iskolában

Ár:
3.900 Ft
Menny.:
Elérhetőség: Azonnal, raktárról
Gyártó: In Dynamics Consulting Kft.
Várható szállítás: 2024. december 03.
Szerezhető hűségpontok: 39

Csoportdinamikai szemléletű megoldások mindennapi pedagógiai kihívásokra


Ajánljuk pedagógusoknak és iskolavezetőknek

Könyvismertető

Az iskolában számos munkakapcsolatot élhetünk meg. Ebből a szem­pontból teljesen mindegy, hogy kicsiket vagy kamaszokat tanítunk, vagy hogy a tanáriban hogyan jövünk ki a kollégákkal. Ami ezekben a helyzetekben közös, az a csoportdinamika, amely olyan, mint az időjárás, hiszen mindig jelen van. Lehet derűs, lehet borult, lehet változó, de mindenképpen meghatározza a napjainkat. Aki felismeri, hogy milyen sokféleképpen szemlélhetünk egy csoportdinamikai helyzetet, az előnyben van, hiszen a változékony látszat nem csapja be, és mindig a mozgások, a változások lényegét fogja látni.

Heidi Ehrensperger és Peter Stierli az iskolai élet mindennapjaiból vett szemléletes példák segítségével mutatja be, hogyan ismerhetők fel a csoportdinamikai folyamatok, hogyan találkozhatunk velük, és mihez kezdhetünk, ha az események sűrűjében találjuk magunkat. Konfliktusok az osztályban a gyerekek között, feszültség a tanári­ban, új diák érkezése, kínos szülői értekezletek, kezelhetetlennek tűnő tanulók vagy érdektelen szülők… Minden példára hatékony intervenciókat találhatunk a könyvben, a hozzájuk tartozó részletes magyarázattal.

Tanároknak és iskolavezetőknek ajánljuk a könyvet, mert számos olyan lehetőséget találhatnak benne, amellyel bővíthetik cselekvési repertoárjukat.

A könyv céljai:

  • Arra ösztönözzük az olvasót, hogy próbáljon meg az osztályra és az iskolára szociálpszichológiai és csoportdinamikai perspektívából tekinteni.
  • Az elsődleges cél, hogy a helyzetek vizsgálatánál a figyelmet a csoportra és a környezetre irányítsuk, és ne csak az egyéneket, vagy csak az adott helyzetet vegyük figyelembe. •
  • A modellek és az elméleti magyarázatok célja az, hogy ösztönzést kapjon az olvasó: tekintsünk máshogy a már jól ismert helyzetekre, és új nézőpontból elemezzük őket. 
  • A megszerzett ismeretekkel bővíthetjük saját szakmai eszköztárunkat.
 

Tartalom: 

  • Csoportdinamikai alapok
  • Csoportdinamika az iskolai hétköznapokban: Konfliktus az osztályban - Szülöi értekezlet - Feszültség a tanáriban - Új tanuló az osztályban - Spóroljunk vagy támogassunk? - Dohányzás az iskola területén - A rendbontó - Újabb iskolai reform a láthatáron - Kinek van a legnagyobb sikere a tantestületben? - Intervízió a tantestületben - Csoportdinamika digitálisan​ 
 

"Nagyon értékes könyv mindenkinek, aki az iskolai mindennapok­ban mély megértéssel és a helyzetek dinamikája alapján szeretne hatékonyan cselekedni." Prof. Dr. Norbert Landwehr - neveléstudományi szakember és iskolafejlesztő