A tudásmenedzsment emberi oldala

A tudásmenedzsment emberi oldala Katt rá a felnagyításhoz
Ár:
3.950 Ft
2.200 Ft
Kedvezmény: 1.750 Ft
NEM KAPHATÓ!
Kifutás dátuma:
2017-06-13
Leírás és Paraméterek

A tudásmenedzsment kifejezés egyre gyakrabban emlegetett fogalom a menedzsment kutatások és a vállalati gyakorlat oldaláról egyaránt. Mégis kevés azon gazdálkodó szervezetek száma, akik pontosan tisztában vannak azzal, hogyan is kell értelmezni, miért fontos ez számukra, s ha mindezt megértették, mit is kell tenniük, hogy működőképes rendszert tudjanak sikerrel üzemeltetni. A tudásmenedzsment nem teljesen újkeletű menedzsment technika. Módszerei nagyon sok cég működésében akár tudattalanul is tetten érhetők, mégis nem tudjuk azt mondani, hogy bármely magyar vállalat kifogástalanul működteti az általa kialakított tudásmenedzsment rendszerét. A titok a rendszerszemléletben, a gondolkodásban, az értékrendben, a viselkedésben, az attitűdökben rejlik, mely egyre fontosabbá válik a globalizálódó világban és társadalmakban. A tudásalapú gazdaságban csak azok a szervezetek életképesek, amelyeknek korszerű tudásuk van, és azt hasznosítani is tudják. Tehát a szervezeteknek is tudásalapúvá kell válniuk versenyképességük megőrzése érdekében. Ehhez szükséges az élethosszig tartó tanulás koncepciójának figyelembevétele, mely előfeltétele a tanulószervezetté válásnak. Sokak szerint a szervezeti tanulás hosszú távon már nem versenyelőny lesz, hanem hiánya egyértelmű versenyhátrányt fog jelenteni. Az egyetlen fenntartható előny versenytársaiddal szemben az, ha képes vagy gyorsabban tanulni, mint ők.

„A bölcs már ma készül holnapi szükségleteire” (Ezópus)

A tudásmenedzsment nem teljesen új keletű menedzsment technika. A titok a rendszerszemléletben, a gondolkodásban, az értékrendben, a viselkedésben, az attitűdökben rejlik, mely egyre fontosabbá válik a globalizálódó világban és társadalmakban. A technikai megoldásokkal ellentétben, és/vagy azok mellett olyan értékek kerülnek előtérbe a vállalati gyakorlatban, mint a bizalom, az emberi megbízhatóság, az érzelmi intelligencia, a segítségnyújtás, a tudásátadás és megosztás, a kultúra, a motiváció, megbecsülés, stb. Ezek a fogalmak és a hozzájuk köthető módszertan az emberi erőforrás középpontba helyezését igényli. Az elmúlt évtizedek kutatásai és saját gyakorlati tapasztalatok indíttattak arra, hogy a felsorolt területeken megfogalmazott eredményeinket a tudásmenedzsment logikája és gondolkodásmódja értelmében összefoglalva bocsássuk az érdeklődők elé...”

Ajánlom a könyvet minden olyan olvasónak, aki tanulja, tanítja vagy a gyakorlatban foglalkozik a tudásmenedzsment rendszerek kialakításának lehetőségeivel, módszertanával, gondolkodásmódjával. A könyv fejezeteinek tanulmányozása a következő kérdések megválaszolását segíti: Hogyan alapozható meg a szervezeti tudás, az emberi munkavégzést alapvetően meghatározó emberi munkavégzés megbízhatósága által? Milyen létjogosultsága van az erőforrás optimális elosztásának a megbízhatóság és tudásátadás szempontjából? Mit jelent csoportban dolgozni és miért fontos ez a szervezetek életében? Milyen környezetben valósul meg leginkább az egyéni, csoportos és szervezeti tanulás? Hogyan hat egymásra az egyén, a csoport és a szervezet? Hogyan működik a tanulószervezet, mi a jelentősége, hogyan alakítható ki, és milyen feltételek esetén működőképes? Mit jelent a tanulószervezetté válás változásának menedzselése, és hogyan érhető el ezáltal a tudásmenedzsment rendszerek működőképessége? Milyen vezetői stílusváltás, strukturális változás szükséges a fentieket megvalósítani képes szervezeti működéshez?

Az olvasottak sikeres hasznosításához kívánok minden jót! A Szerző

Vélemények
Erről a termékről még nem érkezett vélemény.
Írja meg véleményét


Megjegyzés: A HTML-kód használata nem engedélyezett!
Értékelés: Rossz Kitűnő

A hónap könyve