MOBBING - humán szakmai kézikönyv

MOBBING - humán szakmai kézikönyv Katt rá a felnagyításhoz
Ár:
5.900 Ft
5.200 Ft
Kedvezmény: 700 Ft

A munkahelyi stressz okai és eredményes kezelése + INGYENES ONLINE MUNKALAPOK

Leírás

Josef Schwickerath • Moritz Holz
MOBBING 
Speciális gyakorlati kézikönyv a munkatársak közötti problémák felismeréséhez és kezeléséhez
-----------------------------------------------------------
Nem szokás róla beszélni, ám létfontosságú kezelni!

 

A MOBBINGRÓL 
A mobbing olyan konfliktussal terhelt munkahelyi kommunikáció, amelyben valakit a kollégái vagy felettesei közvetlenül vagy közvetve támadnak (kirekesztenek, sértegetnek vagy egyéb módon zaklatnak, esetleg megaláznak) gyakran és ismétlődő jelleggel (min. hetente egyszer) hosszú időn át (min. fél éve - egy-két eset még nem mobbing). Gyakran válnak célpontokká a visszahúzódó, önmagukért kiállni kevésbé képes, ám érzékenyebb kollégák, személyek, akiknek önértékelésében a munka területe kiemelt fontosságot kap.
A mobbing megjelenési formái nagyon változatosak, íme néhány példa:

  • Szervezeti intézkedések: hatáskör- vagy munkafeladatok megvonása, értelmetlen megbízatások, önbecsülést sértő feladatok...
  • Szociális elszigetelés: kiközösítés, kommunikációs lehetőségek korlátozása, "bűnbakképzés"
  • Személy és magánélete elleni támadás: pletyka, nevetségessé tétel, gúnyolódás, cégen belüli hírnév csorbítása...
  • Verbális agresszió: folytonos kritika, egész csapat előtti megalázás, kiabálás, becsmérlés
  • Szélsőséges esetben fizikai agresszióval való fenyegetés

A mobbing jellemző okai

  • Szervezeti átalakulás, munkaintenzitás növekedése ⇒ fokozódó nyomás, frusztráció, romló munkamorál
  • Inkompetens vezetői magatartás
  • Elégtelen munkahelyi információáramlás, átláthatatlan szervezet, ellentmondó utasítások
  • Szerepkonfliktusok - homályos, zavaros hatásköri helyzet

A mobbing lehetséges következményei

Céges szinten Egyéni szinten
rossz munkamorál erős stressztünetek
fokozódó teljesítménycsökkenés ingerlékenység
csökkenő bevételek koncentrációs nehézségek
fokozódó fluktuáció
szervezeti problémák
válságtünetek
 

Akaratgyengeség
tehetetlenség érzés
szomatizációs tünetek: alvászavarok,
krónikus fej- és/vagy hátfájás stb.

A könyv felépítése
I. rész: A MOBBING jelenségének részletes leírása: elmélet • egészségügyi hatások • a megelőzés szempontjai • a segítségnyújtás lehetséges csatornái • a mobbing "diagnózisának" felállítása, osztályozás
II. rész: A MOBBING kezelésének módszertana: a motiváció és jövőperspektíva tisztázása • célmeghatározás • kiút a mobbing hálójából
---------------------------------------------------------
MÓDSZEREK • TECHNIKÁK • FELADATOK • ESETLEÍRÁSOK
→ A munkától való kellő távolság kiépítése (kikapcsolódás, sport, a figyelem elterelése...)
→ Megértés (17 gyakorlat - pl. konfliktusmodell, viselkedéselemzés, igény- és erőforrás elemzés, ön- és idegenkép stb.)
→ Döntés (6 különböző technika ennek elősegítésére - pl. döntési fa, a kétszékes technika stb.)
→ Cselekvési stratégiák (16 gyakorlat - pl. konstruktív kommunikáció, a harag leküzdése, örömháztartási tréning, stb.)
→ Értékelés

Kinek ajánljuk a könyvet?
Ez a kézikönyv azoknak a segítő szakembereknek szól, akiknek feladata a mobbing áldozataiknak FELISMERÉSE, DIAGNOSZTIZÁLÁSA és használható, TERÁPIÁS HATÁSÚ MEGOLDÁSOKat kívánnak nyújtani az érintetteknek a munkahelyen belül vagy azon kívül. A magyarországi statisztikák szerint minden 10. alkalmazott volt már élete során valamilyen szintű munkahelyi zaklatásnak kitéve. Ennek ellenére a jelenség felismerése, kezelése és prevenciója még gyermekcipőben jár, nem alakult ki az intézményi ellátás, alig képződnek erre szakosodott szakemberek. Ebből kifolyólag ez a terület még számos kiaknázatlan lehetőséget kínál különösen az alábbi szakmák képviselői számára:

  • Coachok, trénerek
  • HR szakemberek
  • Vezetők - kompetencia növelés
  • Tanácsadók (pl. üzemi tanács, szakszervezeti bizalmi stb.)
  • Mediátorok
  • Szupervízorok 
  • Üzemorvosok, háziorvosok
  • Pszichológusok, pszichoterapeuták
  • Jogi tanácsadók
    ...

Fokozott mobbing-veszélynek kitett munkakörök, munkahelyek:
Alapvetően minden olyan munkahelyen megjelenhet a mobbing, ahol kevés az esély, hogy új vagy adott szakmán belül különb munkahelyet találjon valaki (pl. közigazgatás, egészségügy, közoktatás és hasonlók). Ahol erős a teljesítményorientáltság (pl. bankok, multik), ebből fakadóan a frusztráció, irigység és a bűnbakkeresés, dogmatikus szabályok vannak, hibás és/vagy inkompetens vezetői magatartás uralkodik (pl. a konfliktusokat túl későn érzékelik, igyekeznek ezeket kerülni stb.), bizonytalan kompetencia és felelősségvállalási határok merülnek fel, ezáltal munkaszervezési problémák adódnak stb.

  • Közszolgálati szféra
  • Egészségügyi dolgozók
  • Banki szektor
  • Nagyvállalatok, multicégek
  • Szociális szféra
  • Köznevelés, közoktatás, pedagógusok
  • Egyházak

A szerzőkről
Ez a munka a berusi AHG klinikán - a Pszichoszomatikus Orvoslás és Magatartásgyógyászat Európai Központjában - a munkahelyi zaklatás áldozataival folytatott terápiás tapasztalatok alapján született meg, több mint 15 év alatt. Az un. terápiás koncepció a klinikai munkából alakult ki a mobbingkutatás hozzájárulásával, melyből a szerzők Zapf (1999) és Leymann (1993a, 1996a, stb.) munkáit emelték ki.
Josef Schwickerath és Moritz Wood pszichoterapeuták.

HR szakmai könyvcsomagban ezt a terméket
MOST AJÁNDÉKBA ADJUK! Klikk ide!

LAPOZZON BELE A KÖNYVBE!

 

 

Vélemények
Erről a termékről még nem érkezett vélemény.
Írja meg véleményét


Megjegyzés: A HTML-kód használata nem engedélyezett!
Értékelés: Rossz Kitűnő

Leírás és Paraméterek

Josef Schwickerath • Moritz Holz
MOBBING 
Speciális gyakorlati kézikönyv a munkatársak közötti problémák felismeréséhez és kezeléséhez
-----------------------------------------------------------
Nem szokás róla beszélni, ám létfontosságú kezelni!

 

A MOBBINGRÓL 
A mobbing olyan konfliktussal terhelt munkahelyi kommunikáció, amelyben valakit a kollégái vagy felettesei közvetlenül vagy közvetve támadnak (kirekesztenek, sértegetnek vagy egyéb módon zaklatnak, esetleg megaláznak) gyakran és ismétlődő jelleggel (min. hetente egyszer) hosszú időn át (min. fél éve - egy-két eset még nem mobbing). Gyakran válnak célpontokká a visszahúzódó, önmagukért kiállni kevésbé képes, ám érzékenyebb kollégák, személyek, akiknek önértékelésében a munka területe kiemelt fontosságot kap.
A mobbing megjelenési formái nagyon változatosak, íme néhány példa:

  • Szervezeti intézkedések: hatáskör- vagy munkafeladatok megvonása, értelmetlen megbízatások, önbecsülést sértő feladatok...
  • Szociális elszigetelés: kiközösítés, kommunikációs lehetőségek korlátozása, "bűnbakképzés"
  • Személy és magánélete elleni támadás: pletyka, nevetségessé tétel, gúnyolódás, cégen belüli hírnév csorbítása...
  • Verbális agresszió: folytonos kritika, egész csapat előtti megalázás, kiabálás, becsmérlés
  • Szélsőséges esetben fizikai agresszióval való fenyegetés

A mobbing jellemző okai

  • Szervezeti átalakulás, munkaintenzitás növekedése ⇒ fokozódó nyomás, frusztráció, romló munkamorál
  • Inkompetens vezetői magatartás
  • Elégtelen munkahelyi információáramlás, átláthatatlan szervezet, ellentmondó utasítások
  • Szerepkonfliktusok - homályos, zavaros hatásköri helyzet

A mobbing lehetséges következményei

Céges szinten Egyéni szinten
rossz munkamorál erős stressztünetek
fokozódó teljesítménycsökkenés ingerlékenység
csökkenő bevételek koncentrációs nehézségek
fokozódó fluktuáció
szervezeti problémák
válságtünetek
 

Akaratgyengeség
tehetetlenség érzés
szomatizációs tünetek: alvászavarok,
krónikus fej- és/vagy hátfájás stb.

A könyv felépítése
I. rész: A MOBBING jelenségének részletes leírása: elmélet • egészségügyi hatások • a megelőzés szempontjai • a segítségnyújtás lehetséges csatornái • a mobbing "diagnózisának" felállítása, osztályozás
II. rész: A MOBBING kezelésének módszertana: a motiváció és jövőperspektíva tisztázása • célmeghatározás • kiút a mobbing hálójából
---------------------------------------------------------
MÓDSZEREK • TECHNIKÁK • FELADATOK • ESETLEÍRÁSOK
→ A munkától való kellő távolság kiépítése (kikapcsolódás, sport, a figyelem elterelése...)
→ Megértés (17 gyakorlat - pl. konfliktusmodell, viselkedéselemzés, igény- és erőforrás elemzés, ön- és idegenkép stb.)
→ Döntés (6 különböző technika ennek elősegítésére - pl. döntési fa, a kétszékes technika stb.)
→ Cselekvési stratégiák (16 gyakorlat - pl. konstruktív kommunikáció, a harag leküzdése, örömháztartási tréning, stb.)
→ Értékelés

Kinek ajánljuk a könyvet?
Ez a kézikönyv azoknak a segítő szakembereknek szól, akiknek feladata a mobbing áldozataiknak FELISMERÉSE, DIAGNOSZTIZÁLÁSA és használható, TERÁPIÁS HATÁSÚ MEGOLDÁSOKat kívánnak nyújtani az érintetteknek a munkahelyen belül vagy azon kívül. A magyarországi statisztikák szerint minden 10. alkalmazott volt már élete során valamilyen szintű munkahelyi zaklatásnak kitéve. Ennek ellenére a jelenség felismerése, kezelése és prevenciója még gyermekcipőben jár, nem alakult ki az intézményi ellátás, alig képződnek erre szakosodott szakemberek. Ebből kifolyólag ez a terület még számos kiaknázatlan lehetőséget kínál különösen az alábbi szakmák képviselői számára:

  • Coachok, trénerek
  • HR szakemberek
  • Vezetők - kompetencia növelés
  • Tanácsadók (pl. üzemi tanács, szakszervezeti bizalmi stb.)
  • Mediátorok
  • Szupervízorok 
  • Üzemorvosok, háziorvosok
  • Pszichológusok, pszichoterapeuták
  • Jogi tanácsadók
    ...

Fokozott mobbing-veszélynek kitett munkakörök, munkahelyek:
Alapvetően minden olyan munkahelyen megjelenhet a mobbing, ahol kevés az esély, hogy új vagy adott szakmán belül különb munkahelyet találjon valaki (pl. közigazgatás, egészségügy, közoktatás és hasonlók). Ahol erős a teljesítményorientáltság (pl. bankok, multik), ebből fakadóan a frusztráció, irigység és a bűnbakkeresés, dogmatikus szabályok vannak, hibás és/vagy inkompetens vezetői magatartás uralkodik (pl. a konfliktusokat túl későn érzékelik, igyekeznek ezeket kerülni stb.), bizonytalan kompetencia és felelősségvállalási határok merülnek fel, ezáltal munkaszervezési problémák adódnak stb.

  • Közszolgálati szféra
  • Egészségügyi dolgozók
  • Banki szektor
  • Nagyvállalatok, multicégek
  • Szociális szféra
  • Köznevelés, közoktatás, pedagógusok
  • Egyházak

A szerzőkről
Ez a munka a berusi AHG klinikán - a Pszichoszomatikus Orvoslás és Magatartásgyógyászat Európai Központjában - a munkahelyi zaklatás áldozataival folytatott terápiás tapasztalatok alapján született meg, több mint 15 év alatt. Az un. terápiás koncepció a klinikai munkából alakult ki a mobbingkutatás hozzájárulásával, melyből a szerzők Zapf (1999) és Leymann (1993a, 1996a, stb.) munkáit emelték ki.
Josef Schwickerath és Moritz Wood pszichoterapeuták.

HR szakmai könyvcsomagban ezt a terméket
MOST AJÁNDÉKBA ADJUK! Klikk ide!

LAPOZZON BELE A KÖNYVBE!

 

 

A hónap könyve