Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy a weboldal a lehető legjobb felhasználói élményt nyújtsa. További információ 

Stresszmenedzsment tréning


A stresszkezelő tréning célja, hogy érzékennyé tegyünk a résztvevőket a stresszmenedzsmentre és a burnout megelőzésére. A tréning fontos elemei: a tudásátadás, információátadás, önreflexió és csoportreflexió kombinációja, továbbá a résztvevők tapasztalati tudásának megosztása, a mentális és testi munka is (pl. irodai jóga, progresszív izomlazítás és autogén tréning formájában). A résztvevők olyan stresszkontroll-kompetenciákat szereznek, melyekkel a mindennapjaikban aktívan képesek lesznek belső és egymás közötti feszültségeik csökkentésére, miközben felismerik erőforrásaikat, és megtanulnak konstruktívan reflektálni saját érzéseikre, gondolataikra önmagukkal, vagy másokkal kapcsolatban. Fontos, hogy a tréning egyes elemei könnyen beilleszthetők legyenek a mindennapokba, így lehetővé téve mind a teljes stresszkezelési terv, mind az egyes elemeinek azonnali alkalmazását.

Mit tanulnak a résztvevők egy stresszmenedzsment tréningen?

A résztvevők:

▶ tudatosíthatják a modern információs technológia követelményeit: röviden „Munka 4.0”,
▶ megismerik az energiarablókat és energiaforrásokat,
▶ erősítik rezilienciájukat,
▶ érzékennyé válnak a burnout korai tüneteire,
▶ tudatosíthatják erősségeiket, értékeiket és belső mozgatóikat,
▶ reflektálhatnak az érzelmeikre és megismerik, hogy mi az a „Hot Spot”, azaz melyek a forró pontjaik,
▶ alkalmazhatják a különböző lazítótechnikákat,
▶ megtanulnak bánni testük energiájával az egészségmegőrzés érdekében,
▶ alkalmazni tudják a pozitív pszichológia fontosabb intervencióit,
▶ tudják, miként érhetik el egyensúlyi céljaikat lépésről lépésre,
▶ megértik, hogy az egészségtéma miért vezetői feladat,
▶ felismerik munkatársaik viselkedésének változásait környezetükben,
▶ megtanulják a leterhelt munkatársakkal való, értéket tisztelő bánásmódot,
▶ reflektálni tudnak a vezetői magatartásra,
▶ tudatosíthatják a vállalati egészségmenedzsment sikereit.

Stresszmenedzsment tréning során használt módszerek:

▶ Tudásátadás és gondolatébresztés
▶ Önreflexió és csoportreflexió
▶ Kiscsoportos munka
▶ Partnerbeszélgetések
▶ Mozgásos tréningmodulok
▶ Kiscsoportos beszélgetés és párbeszéd
▶ Mind-mapping (gondolattérkép), hívókérdések, szerepjáték, kártyatechnika
▶ Irodai jóga
▶ Feszültségoldó technikák: autogén tréning, progresszív izomlazítás
▶ Feladatok a mindennapi alkalmazáshoz
▶ A mindennapi alkalmazást támogató coaching

Kik alkalmazzák a stresszmenedzsment tréninget?

▶ Trénerek, akik kész és kipróbált tréningtervet szeretnének átadni ügyfeleiknek.
▶ Trénerek, coachok, akik inspirációt, illetve tréningelemeket használnak fel a forgatókönyvből munkájuk során.
▶ Személyzeti fejlesztéssel foglalkozó vagy az üzemi tanácsban aktív kollégák, és az egészségnapokhoz, esetleg az ügyfél- vagy céges rendezvényekhez keresnek ötleteket.
▶ Betegbiztosítók vagy belső oktatási intézmények munkatársai, akik kipróbált stresszmenedzsment tréningelméletet keresnek.
▶ Pedagógusok, tanárok, oktatók, akik az általuk oktatott tananyagot kívánják gazdagítani a stresszkezelés, a jóga, a lazítótechnikák megismertetésével.
▶ Önmagukat, stressztűrő képességüket és rezilienciájukat kívánják erősíteni.

Forrás → Katrin Greßer & Renate Freisler: Stresszkezelési tréninggyakorlatok        ©Z-Press Kiadó