A weboldalon sütiket (cookie) használunk, hogy javítsuk a felhasználói élményt és jobb szolgáltatást nyújtsunk. 
További információ 

Gamification és a vevőszerzés

Arról már írtunk, mi is az a gamification (játékosítás) és hogyan tudja ezt egy HR szakember hasznosítani a toborzás, motiválás, vállalati képzés stb. folyamataiban. Most a gamification vevőszerző, vevő-megtartó, márkaépítő lehetőségeit bemutatjuk be röviden. 

Marketing, értékesítés és a Gamification

Egy üzletben a siker azon múlik, hogy elnyerjük és fenntartsuk a vásárlók és vevők érdeklődését. Mivel ténylegesen a fogyasztók évről évre egyre növekvő mennyiségű időt töltenek játékokkal, a gamifikáció nyújtja a legjobb eszközöket az emberek kötődésének megteremtésére és fenntartására. A világ legjobb szervezetei (Nike, SAP, Cisco, United Airlines, Microsoft, Target, Siemens, GE, IBM, McDonald’s, és még százak) növekvő mértékben használják ezeket a technikákat a versenytársak kihívására, a stratégiáik újraképzelésére, példa nélküli hűség elérésére, és kivételesen teljesítők és innovátorok toborzására, megtartására, ösztönzésére. 

A változások hatására azonban egyre több kis- és középvállalkozás is a játék irányába fordul, felismerték az innovációt, és hogy az üzleti célok elérése az intelligencia, a motiváció és a közösségeik elkötelezettségének összehangolásában rejlik. 

A gamification vállalati felhasználási területei: 

► Vásárlói hűségprogramok
► Márkaépítés
► Eladás, értékesítésnövelés 
► Facebook alkalmazások
► Pontgyűjtő akciók, nyereményjátékok
► Törzsvásárlói rendszerek
► Vevői elkötelezettség növelése, erősítése, fenntartása 
► Nyerő vállalati stratégia kiépítése 
► Innováció ösztönzése, elősegítése

A gamification felhasználási területei: ►humánerőforrás ►marketing ►kommunikáció ►értékesítés ►oktatás ►egészségügy ►kutatás-fejlesztés ►politika. 

Gamification vállalati példái magyar viszonylatban: 
►Rókalandozó - Fornetti  ►Ketchmeup - Univer
(Az alkalmazásokat készítette: www.gamesforbusiness.hu)