Gamification és a vevőszerzés

2013-11-11 12:43:00
Gamification és a vevőszerzés

Arról már írtunk róla, mi is az a gamification (játékosítás) és hogyan tudja ezt egy HR szakember hasznosítani a toborzás, motiválás, vállalati képzés stb. folyamataiban. Most a gamification vevőszerző, vevő megtartó, márkaépítő lehetőségeit bemutatjuk be röviden. 

Marketing, értékesítés és a Gamification

Egy üzletben a siker azon múlik, hogy elnyerjük és fenntartsuk a vásárlók és vevők érdeklődését. Mivel ténylegesen a fogyasztók évről évre egyre növekvő mennyiségű időt töltenek játékokkal, a gamifikáció nyújtja a legjobb eszközöket az emberek kötődésének megteremtésére és fenntartására. A világ legjobb szervezetei (Nike, SAP, Cisco, United Airlines, Microsoft, Target, Siemens, GE, IBM, McDonald’s, és még százak) növekvő mértékben használják ezeket a technikákat a versenytársak kihívására, a stratégiáik újraképzelésére, példa nélküli hűség elérésére, és kivételes teljesítők és innovátorok toborzására, megtartására, ösztönzésére. 

A változások hatására azonban egyre több kis- és középvállakozás is a játék irányába fordul, felismerték az innovációt, és hogy az üzleti célokhoz az intelligencia, a motiváció és közösségeik elkötelezettségének összehangolásában rejlik. 

A gamification vállalati felhasználási területei: 
- Vásárlói hűségprogramok
- Márkaépítés
- Eladás, értékesítés növelés 
- Facebook alkalmazások
- Pontgyűjtő akciók, nyereményjátékok
- Törzsvásárlói rendszerek
- Vevői elkötelezettség növelése, erősítése, fenntartása 
- Nyerő vállalati stratégia kiépítése 
- Innováció ösztönzése, elősegítése

Gamification vállalati példái: 
Rókalandozó - Fornetti, Ketchmeup - Univer
(Az alkalmazásokat készítette: www.gamesforbusiness.hu) 

  

A gamification felhasználási területei: hunámerőforrás, marketing, kommunikáció, értékesítés, oktatás, egészségügy, kutatás-fejlesztés, politika. 

Tartalomhoz tartozó címkék: Blog
A hónap könyve