Könyvismertető
TÖRTÉNETMESÉLÉS A COACHINGBAN
A storytelling módszertani kézikönyve
Gyakorlatok és esettanulmányok konkrét történetekkel minden esethez
Mitől lesz igazán találó és hatásos egy történet?
Hogyan válhat a coach elragadó történetmesélővé?
A könyv segítségével megtanulhatja, mi is a történetmesélés és miért működik, továbbá miként válhat ön is jó mesélővé, és hogyan dolgozhat az ügyfél történetével.
Gyakorlatok ► Esettanulmányok ► 88 remek sztori
"A jó történetek megérintik a szívet. Visszatükrözik a vágyakat és kívánságokat, valamint összekapcsolnak a megoldási lehetőségekkel. Minden, ami (érzelmileg) megérint, beég az emlékezetünkbe. (...) Tehát az a jó történet, amely arról mesél, hogy a változás lehetséges. (...) Meghagyja annak szabadságát, hogy magunk döntsük el, melyik út a helyes: ami eddig bevált vagy a változást kínáló. (...) A történetek könnyedséget hoznak, és fellazítják a helyzetet. Ezáltal eltávolodunk a személyes problémától, valamint újból elindulhat a kreatív gondolkodás és a megoldások keresése." (Részletek a könyvből)
Ez a kézikönyv részletesen bemutatja a storytelling gyakorlati alkalmazását a coachingban és az egyéni tanácsadó munkában. Számos egyedi, izgalmas gyakorlat és esettanulmány található meg benne, melyek segítségével elsajátítható ez a hatékony módszer. Így kellő távolságból szemlélhetünk egy adott témát, majd egyéni következtetésekre juthatunk, új, kreatív megoldásokra bukkanhatunk.
► 34 módszer: kreatív, praktikus és hatékony megoldások a történetekkel való munkában
► 88 történet számos témában: vezetés, szakmai fejlődés, kommunikáció, együttműködés, konfliktuskezelés, személyiségfejlődés, önmenedzsment, egészség, változáskezelés, új célok keresése
► 9 részletes esettanulmány konfliktushelyzetben, döntési szituációban és az egészség-coachingban felhasználható sztorik alkalmazási lehetőségeiről
► Mitől lesz jó egy sztori és hogyan kell elragadóan előadni?
► A történetmesélés nyelvezete: a beszéd tisztázása és a teljes megértés módja, testbeszéd
► Eszköztár: kreatív megoldások a történet kitalálásához és/vagy továbbfejlesztéséhez
► Az ügyfél történeteinek felkutatása és megoldásfókuszú megközelítése
SZERZŐ
Christina Budde
Rendszerszemléletű tanácsadó és coach Németországban. PR és kommunikáció területén is szerzett tapasztalatokat pályafutásának hosszú évei során ipari, politikai és kulturális közegben egyaránt, valamint újságíróként is tevékenykedik. Ez a könyv a szerző fő műve.
Belelapozás