Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy a weboldal a lehető legjobb felhasználói élményt nyújtsa.További információ 

Gamification és az oktatás

Arról már írtunk, hogy a gamificationt (játékosítást) hogyan és mire használja a HR szakember, a tréner, a cégvezető vagy a marketing vezető. 

Most azonban egy teljesen más terület, az oktatás gamifikációs lehetőségeit mutatjuk be röviden: hogyan lehet játék a tanulás vagy játszva tanulás. 

Tanulás, tanítás és a Gamification

Nemcsak az üzleti életben, hanem az élet más területén is technológiai változások történnek, és így van ez az oktatásban is. A modern eszközöket felhasználva bővül az oktatási eszközök, alkalmazások köre is. Arról nem is beszélve, hogy a most felnövő generáció (Y és Z) már teljesen másfajta kommunikációt igényel, más motiválja őket.

Az oktatás területén is nagy sikerrel valósítható meg a gamification, a diákok motiválására, a tanulási folyamata elősegítésére, a tanulási nehézségek leküzdésére, sőt még a felvételizők toborzására is. A játékból átvett mechanizmusok segítségével sokkal hatékonyabban sajátítható el az oktatási anyag, az érdeklődés sokkal hosszabb ideig fenntartható, nagyobb sikerélményt nyújt mind a diák, mind pedig az oktató számára. Előnyök az oktatásban: motiváltság növelése, önállóság, élmény, célok meghatározása. 

Gamification oktatási példái: 
► Pécsi Tudományegyetem szimulációs játéka - Uniface- egyetemi reality
Az alkalmazást készítette: www.gamesforbusiness.hu